سالاد، زیتون، شوري، ترشي يا سبزي خوردن؟

شما عادت به خوردن كدام يك از اين خوراكي‌ها با غذاهاي اصلي‌تان داريد ؟؟؟

شوری و ترشی
انواع شور و ترشي جزو خوراكي‌هاي طعم‌دهنده و اشتهاآور محسوب مي‌شوند. با اين حساب، افراد سالمي كه كمي بدغذا هستند و اشتهاي چنداني به خوردن ندارند، مي‌توانند با همراه كردن انواع ترشي‌ها و شورها با غذاهاي اصلي خود، اشتهايشان را تحريك كنند و غذاي بيشتري بخورند. البته، اين توصيه بيشتر براي افراد لاغر و كم‌غذا مطرح مي‌شود و به‌طور حتم، افراد چاق با قرار دادن شور و ترشي در كنار بشقاب اصلي غذاي خود، پرخوري بيشتري خواهند كرد و به‌طور حتم، مشكل چاقي و اضافه‌وزنشان هم تشديد خواهد شد.

 

زیتون

زیتون را فقط همراه غذا بخورید

ناصر رضایی‌پور, متخصص طب سنتی درباره خواص زیتون گفت: ماده مؤثره زیتون، از ترکیبات فنلی است(تركيبات فنلی يكی از مهم ترين دسته تركيباتی هستند كه اثرات محرك سيـستم ايمنـی آنهـا اثبات شده است) که در زیتون سبز فراوان است

 

زیتون آثار:
ضددیابتی
ضدسرطانی
ضدمیکروبی
کاهش فشار خون
محافظت از قلب و عروق
فعالیت آنتی‌اکسیدانی
دارد.

زیتون و سبزی‌خوردن، تنها مواردی هستند که مصرف آنها در کنار غذا، عموماً منعی ندارد.

 

سیر

برجسته‌ترین و اصلی‌ترین خاصیتی که از مواد غذایی تهیه شده با سیر می‌توان عنوان کرد، خاصیت آنتی اکسیدانی است. بسیاری از بیماری‌هایی که فرد به آنها مبتلا می‌شود، به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدن است.
بسیاری از پزشکان بر این عقیده‌اند که به دلیل وجود خاصیت آنتی‌اکسیدانی در سیر ترشی بهترین گزینه برای در امان ماندن از بیماری‌ها استفاده متعادل از خواص سیر ترشی و سیر محسوب می‌شود.